Illattörténet: Üvegbe zárt éteri édesség, ami megváltoztatta a parfümipart

Szinte megjelenése óta a legnépszerűbb parfümök között tartják számon, nem véletlenül. Thierry Mugler Angel parfümje volt az első orientális gourmand illat, karamellás kompozíciója pedig a mai napig legalább annyira ámulatba ejti, mint megosztja a női orrokat.

Rabul ejtő illatjegyek

Igazi úttörőnek számított, teljesen eltért az akkori sztárillatoktól, mint az Yves Saint Laurent Opium, a Lancôme Trésor vagy a Guerlain Shalimar. Illatjegyeivel rendesen felrázta a parfümtrendeket, Mugler akkoriban úgy nyilatkozott róla, hogy “Azt akartam, hogy olyan érzelmi kapcsolat alakulhasson ki a parfüm iránt, amiért szinte úgy éreznénk, szerelmünket is elhagynánk.”

A parfüm első reklámanyagait még maga Mugler fotózta. 1992-ben Estelle Lefébure-t egy manhattani felhőkarcoló tetején örökítette meg az illat számára. A modellt amennyire csak lehetett a tető szélére állította a designer, nem kis riadalmat keltve ezzel a biztonságiak körében.

A parfüm kreátorai Olivier Cresp és Yves de Chirin parfümőrök voltak, ők dolgoztak együtt Muglerrel. Eredményül egy meglehetősen komplex illat állt össze:

fejjegye:
sárgadinnye, kókusz, mandarin,
kasszia, jázmin, bergamott, vattacukor

szívjegye:
méz, sárgabarack, szeder, szilva, orchidea,
őszibarack, jázmin, gyöngyvirág, vörös bogyók, rózsa

alapjegye:
tonkabab, ámbra, pacsuli, pézsma,
vanília, sötét csokoládé, karamell.

Az illatjegyek közül az édes, karamellás, csokoládés jegyek, a pacsuli és a vattacukor illata a legmeghatározóbb. A parfüm egyébként nem egy egyszerű eset. Bár minden illatról elmondható, hogy nem egyformán működnek a különböző emberek bőrén, esetében ez különösen így van. Megosztó és figyelmet követelő, romantikus és hihetetlenül édes. Roppant erős, hosszan tartó illat, egy picike csepp elég belőle, hogy egész nap kitartóan illatozzunk tőle.

A forma mögötti szenvedély

A jégkék, különleges csillag alakú üvegnek, ami szinte a szöges ellentéte látványban az édes parfümnek, érdekessége, hogy mind a tervezése, mind pedig a legyártása roppant komplikált és drága volt már a kezdetektől. Mugler azonban ragaszkodott az egyedi üvegcséhez, amelyről úgy gondolta, olyan szép, hogy vétek kidobni miután kiürül – ezért is szorgalmazta, hogy a csillagok utántölthetők legyenek.

A divattervező csillagok iránti lelkesedése ruhatervezésében is megmutatkozott, a ’80-as években számos kollekciójához felhasználta az égi tüneményeket. A parfümöt illetően elképzelése pedig a piacon is bevált, hiszen az utántöltők jó 30%-kal is olcsóbbak, ennek is köszönhető, hogy minden tíz másodpercben eladnak belőle egyet, valahol a világban.

A parfüm annyira szokatlan volt megjelenésekor, hogy a kereskedők sokáig idegenkedtek tőle, hogy foglalkozzanak vele, azonban látván az egyre növekvő népszerűségét, végül túltették magukat a koncepció formabontó jellegén.

Legendás fotózások

Az 1992-ben megjelent illat útját a kezdetektől látványos reklámanyagok szegélyezik, nem véletlenül, Thierry Mugler ugyanis a divat világában is igazi forradalmárnak számított, aki híres volt látványos divatbemutatóiról is. Tervezett turnéruhákat Beyoncé számára és fellépőruhákat a Cirque du Soleil társulatának is. (A divatház éléről még 2010-ben távozott, jelenleg David Koma a művészeti igazgató.)

A fotózásokat számos érdekes esemény övezte, amelyek mára már legendássá váltak. 1995-ben, mikor Jerry Hall lett a parfüm arca, a színésznő számtalan különleges fehérneműt, kiegészítőt vitt a fotózásra, hogy legyen miből válogatni a különböző beállításokhoz. Végül azonban ez lett minden idők legrövidebb reklámkészítése. Jerry Hall miután felvette a ruhát, lefeküdt az új-mexikói fehérhomokos strandon és oly tökéletes pózt vette fel, hogy Mugler alig fél óra alatt elkészítette a megfelelő képet róla. (Azóta pedig már Jerry Hall lánya, Georgia May Jagger is a márka reklámarca lett.)

1998-ban Amy Wessonnal készítették el a reklámanyagokat, amelyhez ezúttal Mugler egy kristályokkal teli teret képzelt el. Készítettek is egy kaleidoszkóp-szerű dobozt, ami azonban olyan kicsi volt, hogy Wesson szinte mozogni sem tudott benne. Ha pedig ez nem lett volna elég, Mr Pearl, a neves fűzőkészítő olyan szoros ruhát készített, amiben alig lehetett levegőt venni, ezért nagyon sok szünetet kellett tartani, hogy a modell lehetőleg élve távozzon a fotózás helyszínéről.

2003-ban a magyar modellt, Cseh Annamáriát választották ki a parfüm arcának, akinek szintén kijutott az extrém körülményekből. A fotózás helyszínéül egy párizsi mozit béreltek ki, mivel nem találtak megfelelő méretű stúdiót, ahol a felhőkarcoló tetejét imitáló díszletet felépíthették volna. A tetőt alulról olyan sok lámpával világították meg, hogy az kis túlzással egy óriási grill lapra hasonlított, akkora hőt bocsátott ki. Annamária ezért rövidebb időkre, fél órácskákra maradhatott csak a díszlet között, nehogy égési sérüléseket szerezzen. A ruha ráadásul őrült nehéz volt, csaknem 50 kiló, így esély sem volt rá, hogy ne a forró tetőn fekve készítsék el a képeket.

2008-ban Naomi Watts lett az illat arca. A fotózáshoz ez alkalommal is Mr Pearl készítette el a fűzős ruhát, azonban hiába volt a több tucatnyi előzetes méretfelvétel, a fűző kicsi lett. Mint utólag kiderült, Naomi Watts várandós volt már a fotózás alatt, azonban ezt akkor még titokban akarta tartani, a fránya fűző pedig csaknem lebuktatta.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Hozzászólások  ( 0 )
Még több cikk