A Disney hősök kismiskák ahhoz képest, milyen mintákat viselünk felnőttként

Unikornissal és sellőlányokkal szinte mindent el lehetett adni az elmúlt időszakban – nem, nem a gyerekeknek, a felnőtteknek. A 18+-os korosztály él-hal a cuki mintákért, ha az öltözködésről vagy a szépségápolásról van szó.

De vajon miért viselünk mesehősös cuccokat még felnőtt fejjel is, miközben a gyerekeinket felnőttes ruhákba bújtatjuk? Vajon ennyire kifordult a világ magából? Vagy egyszerűen csak örüljünk a határtalan lehetőségeknek és annak, hogy mindenki úgy öltözködhet ahogy kedve tartja?

Fiatal influencerek

A közösségi média kikerülhetetlen témakör e tekintetben – mint ahogy szinte minden másban is, ami napjainkról, mindennapjainkról szól. A legaktívabb korosztály itt természetesen a fiataloké, mint ahogyan az influencerek, vagyis a méretes követői táborral rendelkező, kisebb-nagyobb környezetükben véleményvezér emberkék is zömmel közülük kerülnek ki.

Az Y- és főleg a Z-generáció pedig mégiscsak vevőbb a néha vad, néha polgárpukkasztó, de mindenképp egyedi ruhákra, kiegészítőkre, amiket ha néhány véleményvezér felkap, könnyen válhatnak akár mainstream irányzatokká, meghatározva azt is, mi menő és mi nem. Miután pedig a “gyerekes holmik” mégiscsak hozzájuk állnak a legközelebb – legalábbis korban -, érthető, hogy lazán bevállalják a bohókás szetteket.

Gyerekkorunk, mint a retro legjava

Nem kell persze folyton másokra mutogatni. A keményvonalas tábor mellett, akik szigorú szemekkel állítják, ők márpedig gyerekes vackokkal nem nevettetik ki magukat, elég népes azok csapata is, akik megőriztek egy jó adagot ifjúságuk könnyedségéből és simán bevállalják a Bambis pólókat is a decens blézerek alá. Miután pedig a trendkerék forgása elérte a ’80-as és ’90-es éveket, csepeg bele minden a divatba, ami gyerekkorunkat fémjelezte, és ez alól a mesehősök sem kivételek.

Ahogyan szívesen vetítjük otthon a gyereknek a Kockásfülű nyulat, úgy a butikokban is elérhet a nosztalgia szele a My little pony-s vagy a Gondos Bocsos cuccok láttán, Miki egérről meg már ne is beszéljünk.

Mindez persze érthető, a gyerekkorára rendszerint szívesen emlékszik vissza az ember, egy-egy ilyen mintás ruhával pedig úgy érezhetjük, egy picit újraélhetjük ifjúságunk gondtalan pillanatait.

Moschino My Little Pony pulóver, Givenchy Bambi póló, Loewe elefántos kézitáska, Dealsurf unikornisos tornacipő, H&M Miki egeres pulóver

K-beauty

A divatipar mellett nem szabad megfeledkezni a kozmetikumokról sem. A dél-koreai termékek nagyon népszerűekké váltak, a távol-keleti márkák pedig rogyásig vannak vattacukor színű, cukibbnál cukibb figurákkal díszített sminkcuccokkal, amikhez képest Hello Kitty csak egy kövér, szőrös nyávogógép.

Ami náluk megszokott és hétköznapi, az itthon még simán kuriózumnak számít: rajzfilmhősös rúzsok, mókás medúza formájú sminkecsetek, malacokkal, cicákkal, kutyákkal és mindenféle rajzolt karakterekkel dekorált szépítőszerek.

Holika Holika Dodo Cat cushion, Bioaqua Egg Face Mask arcmaszk, Peripera Pindúrpandúrok rúzs, Etude House medúzás szilikon ecset, SeaNtree kézkrémek

A különleges, kedves mintákkal díszített sminkcuccok tipikusan jópofa kiegészítői a fiatal lányok táskáinak, így érthető, hogy futótűzként terjed el egy-egy új kollekció híre. Hasonló cukiságokkal pedig egyre több amerikai és európai márka is próbálkozik, a L’Oreal Paris Szépség és a Szörnyeteg rúzskollekciója például óriási siker volt még az év elején, de egy Harry Potteres sminkkészlet is nagy hullámokat tud gerjeszteni még mindig.

Hogy mindez hogy fér meg az öltözködj korodnak megfelelően típusú elvekkel? Roppant egyszerűen. Nem kell válogatás nélkül mindent megvenni, amin csillámpóni van. Azonban egy mesehősös pólóval, cuki mintás táskával, édes kis charmokkal díszített karkötővel is bele tudunk csempészni egy kis “gyerekességet” szerelésünkbe anélkül, hogy nevetségesek lennénk – csak mérlegeljük, a helyhez és eseményhez illik-e vagy sem. Az élet különben is túl rövid, kár idő előtt belefásulni a felnőttkorba.Mentés

Mentés

Mentés

Hozzászólások  ( 0 )
Még több cikk